Hoe ziet de dag er uit?
In deze training van Loo van Eck leer je hoe je een crisis gebruikt om de reputatie van je organisatie te versterken. Je krijgt handvatten die je helpen je op een crisis voor te bereiden. Zo leer je een crisiscommunicatieplan opstellen. En maak je kennis met tools die je helpen bij een goede voorbereiding.
Ook leer je hoe je tijdens de crisis zorgt voor goede interne afstemming en hoe je het gesprek aangaat met het publiek. Tot slot besteden we aandacht aan de nazorg. Hoe bereid je je voor op eventuele naschokken en hoe zorg je ervoor dat je de leerpunten na de crisis verankert in de organisatie?
Tijdens deze interactieve training vertellen we je theorie over crisiscommunicatie. Maar we gaan vooral aan de slag met een praktijkoefening. Je belandt met je organisatie in een crisis en het is jouw taak om de communicatie zo goed mogelijk aan te pakken. Intern en extern. De trainer, een expert op het gebied van crisiscommunicatie, geeft je feedback op maat. Zodat je na de training goed voorbereid bent op de eerstvolgende crisis waarbij je organisatie betrokken raakt.