Content Marketeer
Wat ga je doen?
Functieomschrijving
Hier is hij dan: de kans om als Content Marketeer Duurzaamheid impact te maken bij een snelgroeiende organisatie in de verduurzaming van woningen en wijken. Heldere en overtuigende communicatie is essentieel om Nederlandse inwoners mee te nemen in de energietransitie. Met jouw expertise ontwikkel je effectieve campagnes voor duurzaamheidsprojecten die in samenwerking met gemeenten worden georganiseerd. Daarnaast zorg je voor een soepele en aantrekkelijke customer journey binnen deze projecten. Klaar om het verschil te maken?
Concreet betekent dit dat jij aan de slag gaat met de volgende taken:
Met een sterke focus op conversie (impact) en klanttevredenheid, ga je aan de slag met de volgende werkzaamheden:
- Opzetten van promotiecampagnes voor de projecten: Je bedenkt, maakt en verbetert content ter promotie van de projecten. Bijvoorbeeld brieven, flyers, video’s, persberichten of (social media) advertenties;
- Optimaliseren van content in de customer journeys: Je maakt en verbetert content in de klantreis van de projecten. Bijvoorbeeld landingspagina’s, infographics en geautomatiseerde e-mail journeys. Je zet hierbij experimenten op en analyseert gebruikersgedrag (bijv. met Hotjar, gebruikerstests, etc.);
- Communicatieadvies & relatiebeheer: Je adviseert gemeenten bij het opzetten van effectieve campagnes rondom projecten die samen met hen word georganiseerd. Je bent een creatief sparringspartner en baseert je adviezen op inzichten uit eerdere projecten en (praktijk)onderzoek. Je werkt hiervoor nauw samen met de projectmanagers.
- Analyseren en delen van resultaten: Je monitort, analyseert en rapporteert resultaten en vertaalt deze naar lessen en inzichten die je intern en extern deelt.
De rol is breed. We zoeken daarom iemand die een brede set aan vaardigheden beheerst. Iemand die de creative kant van de rol kan invullen, maar ook de technische aspecten beheerst. Je hoeft niet op alle aspecten een 10 te scoren, maar we zoeken wel iemand die 70-80% van de werkzaamheden succesvol kan vervullen. En die breedte en variatie is juist wat jou aanspreekt. Je kan veel ballen tegelijk in de lucht houden, en ook de diepgang bieden die nodig is om iets naar het volgende niveau te trekken.
Meer over de content
- Projecten: Ben je benieuwd naar de projecten die zij met gemeenten organiseren? Bekijk de b2b website. Hier staan de diensten die zij aanbieden uitgebreid beschreven.;
- Schaalbaar maatwerk voor >100 gemeenten: Campagnes worden gebruikt door meer dan 100 gemeenten, die allemaal hun eigen wensen hebben. Dat betekent continu een goede balans zoeken tussen standaardisatie en maatwerk (omdat elke klant specifieke wensen heeft);
- Toegankelijkheid staat op #1: De missie van Rel is “een duurzaam thuis voor iedereen”. Daarom is het belangrijk dat onze content gebruikt kan worden door zoveel mogelijk mensen in Nederland. En dus voldoet aan bepaalde richtlijnen, zoals toegankelijkheidstandaarden (WCAG) en B1-taal.
Herken jij jezelf hierin?
Je vindt het leuk om complexe informatie begrijpelijk te maken. Je kunt je goed verplaatsen in verschillende doelgroepen; van inwoners die energiearmoede ervaren tot beleidsmakers van gemeenten. Zowel mondeling als schriftelijk kun je een boodschap goed overbrengen. En je weet behoeften te vertalen naar impactvolle campagnes en overtuigende adviezen. Je bent goed in plannen en prioriteren, waardoor je nooit een deadline mist. Je bent creatief en weet innovatieve manieren te vinden om bewoners te activeren. Je durft zelf (datagedreven en klantgerichte) beslissingen te nemen. En niet onbelangrijk: je bent intrinsiek gemotiveerd om bij te dragen aan onze missie ‘een duurzaam thuis voor iedereen’.Hier ga je werken
In 2014 is REL gestart vanuit de constatering dat de verduurzaming van Nederland niet snel genoeg gaat. Niet omdat men in Nederland niet wil, maar omdat het ingewikkeld is en de urgentie blijkbaar nog niet duidelijk is. In 2050 moeten alle wijken aardgasvrij zijn. En dat is precies waar zij de gemeenten en inwoners mee helpen. Om de gebouwde omgeving daadwerkelijk te verduurzamen werken zij samen met een landelijk netwerk van ruim 400 installatiebedrijven van zonnepanelen, isolatie en warmtepompen. REL werkt vanuit twee merken: Regionaal Energieloket en GreenHome.Dit kan je verwachten
Primaire arbeidsvoorwaarden:
-
De salarisrange voor deze functie is €3.200 - €4.400,- bruto op basis van 40 uur ex. 8% vakantiegeld, op basis van je ervaring, kennis en vaardigheden. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren;
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
-
Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!).
-
Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens (prima dus om 2e Pinksterdag in te wisselen voor Eid-al-Fitr).
-
Hybride werken ná je eerste jaar. Een goede onboarding is super belangrijk en daarvoor is aanwezigheid in het eerste jaar gewenst (1 thuiswerkdag per week).
-
Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en jij legt 3% in. Je eigen inleg kun je zelf omhoog bijstellen;
-
Persoonlijk ontwikkelbudget én een persoonlijk vitaliteitsbudget van €250,- per jaar via Alleo, uit te besteden aan iets waar jij blij van wordt! Denk bijvoorbeeld aan een sportschoolabonnement, een massage, of spullen voor je thuiswerkplek, en nog veel meer.
-
Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur. Ook werken ze samen met OpenUp.
-
Een (refurbished) Macbook.
-
Vergoeding van woon-werkverkeer met OV buiten Amsterdam (Amsterdammers’ op de fiets dus! Wel zo duurzaam