Medior Communicatieadviseur Facility Services (FS) ad interim

Voor de Gemeenschappelijke Dienst van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en de Universiteit van Amsterdam (UvA) zijn we op zoek naar een ervaren Communicatieadviseur voor het project 'Bestellen tot Betalen'. Dit verandertraject draait om het vergroten van het gebruik van het nieuwe bestelsysteem SAP Ariba met als doel dat 80% van de inkoop via dit systeem verloopt.
In deze rol maak je een adoptieplan, geef je strategisch communicatieadvies en werk je intensief samen met verschillende stakeholders. 
Amsterdam (Hybride)
20 24 28
Status: Open

Wat ga je doen?

Opdrachtomschrijving
Voor de dienst Facility Services (FS), onderdeel van de Gemeenschappelijke Dienst van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en de Universiteit van Amsterdam (UvA), zijn wij op zoek naar een Communicatieadviseur voor het project 'Bestellen tot Betalen'. De positie betreft een interim functie voor de duur van 1 jaar.

Eind 2024 hebben de UvA en de HvA een nieuw bestelsysteem geïntroduceerd, namelijk SAP Ariba. Het systeem is nu live binnen de organisaties en het project is daarom toe aan de volgende fase; de adoptiefase. Deze fase heeft tot doel om het gebruik binnen de organisatie te vergroten. Het uiteindelijke doel hierbij is dat 80% van de inkoop via dit systeem gaat lopen.

Dit betreft een stevig verandertraject voor de medewerkers van de Universiteit (UvA) en Hogeschool (HvA). Communicatie hierin is essentieel. Hiervoor zijn wij op zoek naar een Senior Communicatieadviseur.

Naast de complexiteit van een gedragsverandering zit de complexiteit ook in de afstemming met de verschillende gebruikers, de verschillen in de werkwijzen binnen afdelingen en faculteiten, het hierop aanpassen van communicatie, het blijven benadrukken van het belang van deze nieuwe manier van werken en de decentrale structuur van communicatie binnen beide instellingen. Het is cruciaal om snel je weg te vinden.

Je maakt een adoptieplan en voert dit uit, schrijft zelf teksten, geeft gevraagd en ongevraagd strategisch communicatieadvies, hebt verstand van en ervaring met het werken met CMS-systemen, bij voorkeur Bloomreach en/of Kontent a.i en Microsoft Sharepoint.

Je schakelt op directieniveau binnen de diensten Administratief Centrum en Facility Services. Daarnaast werk je intensief samen met de projectmanager van het project.

Wij zoeken iemand met

Eisen
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • 10 jaar werkervaring als communicatieadviseur;
  • Ervaring met communicatieadvies in een verandertraject;
  • Kennis van de HvA en de UvA is een pré;
  • 10 jaar werkervaring in grote, bij voorkeur, publieke organisatie met diverse (soms tegengestelde) belangen;
  • 5 jaar ervaring met CMS-systemen, bij voorkeur Bloomreach en/of Kontent a.i;
  • Ervaring met werken met Microsoft Sharepoint.


Competenties

  • Daadkrachtig;
  • Wendbaar;
  • Resultaatgericht;
  • Zichtbaar;
  • Organisatiesensitief;
  • Gevoel voor politieke verhoudingen;
  • Adaptief - je weet je weg snel te vinden in een complexe organisatie.

Hier ga je werken

De Universiteit van Amsterdam is ambitieus, creatief en betrokken. Sinds 1632 een inspiratie voor studenten, een voorhoedespeler in de internationale wetenschap en een partner in vernieuwing.

Wij staan voor een open en nieuwsgierige houding. Wij willen studenten niet alleen kennis meegeven, maar ook de vaardigheden om te navigeren in een dynamische wereld. Dat vraagt om diversiteit in perspectief, wendbaarheid en weerbaarheid. Er is de vrijheid om ongehinderd vragen te stellen en te debatteren. Dat doen we met respect voor ieders inbreng, achtergrond en overtuiging, zodat iedereen zich welkom en veilig voelt.

Dit kan je verwachten

  • Het is een tijdelijke opdracht van 20-28 uur per week;
  • Startdatum: z.s.m;
  • Einddatum: 31 december 2025;
  • Optie tot verlening: ja, 1 maal 12 maanden;
  • Standplaats: Amsterdam (Hybride).

Graag ontvangen wij jouw reactie zo snel mogelijk!

Aantal uren

20-28 uur per week.

Status

Open.
Medior Communicatieadviseur Facility Services (FS) ad interim

 

Schrijf je in!

Bij een vacature of project zoeken wij als eerste in ons eigen netwerk. Schrijf je daarom bij ons in. Jouw Mijn Babbage-pagina is hiermee direct geactiveerd en kun je gebruiken om snel te solliciteren, je profiel aan te passen en bij te houden wat de status is van een sollicitatie.
Snel solliciteren

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!