Senior Webredacteur ILT ad interim
Wat ga je doen?
OpdrachtomschrijvingDe ILT neemt de luchtvaarttaken van Kiwa Register over. Om deze luchtvaarttaken goed uit te kunnen voeren moeten de webteksten, regelhulpen, documenten en formulieren op https://kiwaregister.com/nl/lucht overgezet en opgebouwd moeten worden op de ILT-website. Inclusief bijbehorende NL en ENG brieven en facturen. Kiwa Register heeft de website doelgroepgericht opgezet, waardoor gebruikers makkelijk op de site, maar ook via google, het juiste formulier kunnen vinden. Dit levert vele pagina's op. Elke doelgroep en elke taak heeft een eigen ingang naar het formulier. Dit is een uitdaging om dit logisch via de ILT-website te ontsluiten.
Werkzaamheden zijn onder andere: Analyseren huidige situatie luchtvaarttaken KIWA, samen met content eigenaren logische indeling maken op ilent.nl, samen met content eigenaren de content afstemmen, teksten herschrijven, regelhulpen bouwen, 80 formulieren, documenten en facturen redigeren en afstemmen op de doelgroep. Daarna alles publiceren. Hierbij werk je nauw samen met een medior webredacteur. Aangezien de luchtvaarttaken nu nog niet door de ILT worden uitgevoerd, is de afstemming met content eigenaren hoe zij het proces gaan uitvoeren binnen de ILT essentieel om de content op de website duidelijk te krijgen voor de bezoeker. De samenwerking met content eigenaren is hiervoor essentieel.
Daarnaast werk je nauw samen met ICT, zodat zij de formulieren bouwen. De formulieren hang je vervolgens logisch in het webdossier, zodat gebruikers weten wat er van hen verwacht wordt.
Wij zoeken iemand met
Eisen- Minimaal 3 jaar ervaring bij Rijksoverheid in vergelijkbare rol;
- Ervaring met online project management;
- Minimaal vijf (5) jaar ervaring met schrijven B1-taalniveau;
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het werken in een CMS, ervaring met Bloomreach is een pré;
- Ervaring met het maken van regelhulpen of andere online tools is een pré;
- Je bent analytisch en je duikt in wet- en regelgeving om de juiste terminologie te achterhalen;
- Je bent een teamspeler.
Hier ga je werken
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) is de toezichthouder van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Met 1.400 medewerkers zet de ILT zich dagelijks in voor een duurzame en veilige leefomgeving, veilig transport en het vertrouwen in publieke instellingen zoals woningcorporaties.
De ILT ziet erop toe dat zeer uiteenlopende doelgroepen een breed scala van wetten en regels naleven. Het aandachtsgebied van de ILT omvat ongeveer 160 onderwerpen waaronder geluidsoverlast in de luchtvaart, vaartijden in de binnenvaart, taxivergunningen, woningcorporaties, vervoer van gevaarlijke stoffen, afval, genetisch gemodificeerde organismen en energielabels van woningen.
We bewegen mee met maatschappelijke en technologische ontwikkelingen en zetten onze middelen in daar waar de risico’s voor de publieke belangen het grootst zijn. Een goed gebruik van data en andere informatie is sturend voor al onze werkzaamheden: van toezicht en vergunning- en dienstverlening tot opsporing en communicatie.
Samenwerken, leren door doen en constant verbeteren zijn onze sleutelwoorden. Medewerkers, leidinggevenden en teams krijgen de ruimte om talenten optimaal in te zetten, bevlogenheid te tonen en het verschil te maken. Welke eigenschappen wij zoeken in nieuwe medewerkers? De vaardigheid om te kunnen werken met diverse informatiebronnen, out-of-the-box kunnen denken bij toezichtsvraagstukken, de creativiteit hebben om vernieuwende methodes te bedenken en in te zetten, met lef onbekende paden durven bewandelen en overzicht kunnen houden.
De Inspectie Leefomgeving en Transport hecht grote waarde aan diversiteit. Verschillende perspectieven, achtergronden en inzichten vergroten de denkkracht en handelingsperspectieven van een team. Het maakt niet uit waar je bent geboren, waar je in gelooft, hoe oud je bent en van wie je houdt. We zijn vooral nieuwsgierig naar jou.
Communicatie en dienstverlening
Een betere bekendheid van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), onze mensen en ons werk. Dat is waar de afdeling Communicatie en Dienstverlening voor staat. Dit doen we door toe te lichten wat we doen, waarom we dat doen en hoe we dit doen. We geven inzicht in de resultaten van het werk van de ILT, zodat mensen weten wat ze van ons kunnen verwachten, we beantwoorden vragen en we verwerken meldingen en vergunningaanvragen. Daarmee dragen we bij aan een betere naleving en handhaving van de regels én aan een optimale dienstverlening van de ILT.
Onze afdeling bestaat uit 7 teams. De in- en externe communicatie wordt verzorgd door het team Communicatieadvies en Woordvoering en het team Redactie en Support. Het ILT-loket is dé centrale ingang van de ILT voor ondertoezichtstaanden, handhavingspartners, burgers, bedrijven en instellingen. Het ILT-loket bestaat uit 5 teams: ILT-loket Administratieve Dienstverlening, ILT-loket Eerstelijns Dienstverlening, ILT-loket Tweedelijns Dienstverlening, ILT-loket Ondersteunende Dienstverlening en ILT-loket Tijdelijke Dienstverlening. Onze teams werken continu aan optimale dienstverlening en informatievoorziening.
Team Redactie en support
De redacteuren verzorgen de berichtgeving via in- en externe kanalen, voeren de tekst- en beeldredactie uit, coördineren social media-initiatieven en bewaken de huisstijl, vormgeving en digitale toegankelijkheid van publicaties. De supportmedewerkers ondersteunen het ILT-loket om zo de dienstverlening van het ILT-loket makkelijker en efficiënter te maken. Denk hierbij aan het up-to-date houden van de kennisbank, het monitoren van social media en het analyseren van vragen en antwoorden. Ook zorgen we voor voldoende bezetting en de juiste systemen om alle vragen die via social media, telefoon en e-mail binnenkomen tijdig te kunnen beantwoorden.
Dit kan je verwachten
- Het is een tijdelijke opdracht van 32 uur per week;
- Startdatum: 06 januari 2025;
- Einddatum: 04 juli 2025;
- Optie tot verlenging: Ja, 1 maal 6 maanden;
- Standplaats: Den Haag (Hybride).
Graag ontvangen wij jouw reactie zo snel mogelijk!