Medior Communicatieadviseur Maatwerk en Doorbraken ad interim

De Gemeente Amsterdam is op zoek naar een enthousiaste en creatieve medior communicatieprofessional voor de afdeling Maatwerk en Doorbraken, onderdeel van de directie Jeugd, Zorg en Diversiteit (JZD). In deze rol ondersteun je de afdeling bij het doorbreken van vastgelopen casussen en het implementeren van de Amsterdamse Maatwerkmethode. Je bent de verbindende schakel tussen de gemeente en externe partners, met een focus op zowel interne als externe communicatie. 
Gemeente Amsterdam (Hybride)
24
Status: Open

Wat ga je doen?

Gemeente Amsterdam zoekt een medior communicatieprofessional voor de afdeling Maatwerk en Doorbraken. De afdeling Maatwerk en Doorbraken is onderdeel van de directie Jeugd, Zorg en Diversiteit.

Maatwerk en Doorbraken
De afdeling Maatwerk en Doorbraken helpt Amsterdammers en professionals die vastlopen in de bestaande regels en voorzieningen. Daarnaast traint het team professionals in de Amsterdamse Maatwerk Methode en trekt het lessen uit de vastgelopen casuïstiek én maatwerkoplossingen.
Doorbraakteam - Sociaal Domein (amsterdam.nl)

Als communicatieprofessional ondersteun je de afdeling. Je bent een belangrijke schakel in de verbinding tussen de gemeente en de externe partners. Je werkt aan de interne – en externe communicatie. Het is belangrijk dat je goed kunt schrijven, met name op B2 niveau. De afdeling werkt buiten de gebaande paden en aan fundamentele vernieuwing wat creativiteit en out-the-box denken vraagt.

Directie JZD
De afdeling Maatwerk en Doorbraken is een afdeling binnen de directie JZD. Dit is een directie in het cluster sociaal waar ongeveer 350 medewerkers werken op vijf afdelingen. Deze afdelingen zetten zich samen in om iedere Amsterdammer de kans te geven mee te doen aan de maatschappij, zichzelf te zijn en zo gelukkig en gezond mogelijk op te groeien. Denk aan jeugdhulp voor kinderen, aan hulp aan Amsterdammers die extra ondersteuning en zorg kunnen gebruiken en aan het tegengaan van discriminatie en racisme. Samen met partners in de stad bouwt de gemeente aan een Sociaal Domein dat bijdraagt aan het welzijn van de Amsterdammer.

Werkzaamheden

  • Je zorgt voor de interne communicatie en beheert de intranet - en tamtampagina van de afdeling;
  • Je informeert interne en externe partners op een inspirerende manier over de werkwijze van de afdeling;
  • Je zorgt dat de communicatie over de Amsterdamse Maatwerkmethode ‘up to date’ is en wordt verspreid;
  • Verantwoordelijk voor de communicatie voor de groeiende Maatwerkcoach community in de stad;
  • Je ontwikkelt communicatiemiddelen, levert content voor nieuwsbrieven en social media;
  • Je werkt samen en maakt afspraken met communicatiecollega’s van andere directies, het buurtteam, Ouder-kind team en maatschappelijke partners om (samen) content te kunnen ontwikkelen en delen via hun kanalen;
  • Je bent betrokken bij het project ‘Digitaal Samenwerken’, en ondersteunt de communicatie rond het volledig werken met MS Teams. Hierbjij werk je nauw samen met directie digitalisering, innovatie en informatie.

Wij zoeken iemand met

Eisen
  • Je hebt een HBO opleiding, bij voorkeur een opleiding op het gebied van communicatie;
  • Je hebt ervaring als communicatieprofessional bij een grote organisatie (minimaal 500 medewerkers);
  • Je hebt werkervaring met het houden van interviews en het schrijven van artikelen.

Competenties

  • Omgevingsbewust;
  • • Relatiebeheer;
  • • Initiatiefrijk;
  • • Resultaatgericht.

Hier ga je werken

Bij de directie Communicatie werken alle communicatieprofessionals van de gemeente Amsterdam. Alle professionals dragen bij aan Begrijpelijke, Toegankelijke en Betrouwbare communicatie richting de Amsterdammer, de ondernemer, de bezoeker en de eigen organisatie. Want met een personeelsbestand van zo’n 19.000 medewerkers is interne communicatie net zo belangrijk en uitdagend als externe communicatie.

De directie Communicatie is een full-service organisatieonderdeel. Vrijwel alle facetten van communicatie zijn belegd: communicatieadviseurs, webredacties, social media experts, woordvoering, evenementen, campagneadviseurs en tekstschrijvers. Zomaar wat takken van sport die aanwezig zijn bij de directie Communicatie. Al deze professionals werken nauw met elkaar samen om de juiste communicatie-aanpak te kunnen genereren.

Iedere collegeperiode wordt vastgesteld wat de speerpunten en thema’s zijn en jaarlijks wordt met opdrachtgevers in de stad bepaald hoeveel communicatiecapaciteit waar nodig is. Op grond daarvan kan de Directie communicatieprofessionals detacheren bij de verschillende organisatieonderdelen.

Dit kan je verwachten

  • Het is een tijdelijke opdracht van 24 uur per week;
  • Startdatum: 7 oktober 2024;
  • Einddatum: 01 mei 2025;
  • Optie tot verlenging: ja;
  • Deze opdracht is alleen mogelijk op basis van detachering;
  • Standplaats: Amsterdam (hybride).

Graag ontvangen wij jouw reactie zo snel mogelijk.

Aantal uren

24 uur per week.

Status

Open.
Medior Communicatieadviseur Maatwerk en Doorbraken ad interim

 

Schrijf je in!

Bij een vacature of project zoeken wij als eerste in ons eigen netwerk. Schrijf je daarom bij ons in. Jouw Mijn Babbage-pagina is hiermee direct geactiveerd en kun je gebruiken om snel te solliciteren, je profiel aan te passen en bij te houden wat de status is van een sollicitatie.
Snel solliciteren

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!