Medior Communicatieadviseur Transitieplan I&A ad interim
Wat ga je doen?
Opdrachtbeschrijving
De I&A-organisatie moet verder worden doorontwikkeld, zodat de ICT-dienstverlening betrouwbaarder en voorspelbaarder wordt en er snel en flexibel kan worden ingespeeld op nieuwe ontwikkelingen en innovaties. Hiertoe is een transitieplan opgesteld en inmiddels is de uitvoering daarvan gestart. Leidend voor het transitieplan is de digitaliseringsambitie 2028 van de gemeente Den Haag. Als gemeente Den Haag ondergaan we een periode van transformatie en digitalisering, met I&A als drijvende kracht achter deze veranderingen.
Taken
- Ontwikkelen en implementeren van communicatieplan om de doelstellingen van de I&A en de transitie te ondersteunen;
- Creëren van boeiende en consistente content voor verschillende communicatiekanalen, waaronder intranetberichten, presentaties, sharepointberichten, nieuwsbrieven;
- Samenwerken met de transitiemanager en projectmanagers om (complexe) onderwerpen te vertalen naar begrijpelijke en boeiende communicatie;
- Coördineren van interne communicatie-initiatieven om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten en de organisatiecultuur te versterken;
- Monitoren van de perceptie van de organisatie en het identificeren van kansen en bedreigingen op het gebied van communicatie;
- Fungeren als een brug tussen I&A en andere onderdelen binnen gemeente Den Haag om de communicatie te coördineren en af te stemmen;
- Meten en analyseren van de effectiviteit van communicatie-initiatieven en het aanpassen van strategieën indien nodig.
Wij zoeken iemand met
We zijn op zoek naar een ervaren hands-on communicatieadviseur transitieplan I&A om ons te ondersteunen bij het effectief communiceren van deze transitie naar alle belanghebbenden, zowel intern als extern. De ideale kandidaat heeft een sterke achtergrond in communicatie, begrijpt de complexiteit van IT en kan zich snel aanpassen aan een dynamische omgeving. Een ervaren communicatieadviseur die ons helpt bij het ontwikkelen en implementeren van een communicatieplan die de I&A doelstellingen en transitie ondersteunen. De ideale kandidaat heeft uitstekende schrijf- en redactionele vaardigheden en is in staat om boeiende content te creëren die onze boodschap effectief overbrengt.
Eisen en Wensen
- Bachelor- of masterdiploma in communicatie, marketing of een gerelateerd vakgebied;
- Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen de overheid en met transformaties;
- Uitstekende schrijf- en redactionele vaardigheden, met het vermogen om complexe informatie op een duidelijke en beknopte manier te communiceren;
- Ervaring met het werken in een Agile- of Scrum-omgeving is een pluspunt;
- Ervaring met het ontwikkelen en implementeren van succesvolle communicatieplannen;
- Uitstekende interpersoonlijke vaardigheden en het vermogen om effectief te communiceren met verschillende belanghebbenden, zowel binnen I&A, binnen Gemeente Den Haag als daarbuiten;
- Proactieve en resultaatgerichte houding, met het vermogen om zelfstandig te werken en initiatief te nemen om uitdagingen aan te pakken;
- Creativiteit en het vermogen om innovatieve benaderingen te bedenken om onze boodschap effectief over te brengen.
Hier ga je werken
Gemeente Den HaagDen Haag is een unieke stad waar we allemaal trots op zijn. Een stad met bijzondere eigenschappen. De stad aan zee, met een levendige haven en boulevard. De groene stad, met de mooiste parken en bijzondere duingebieden. De Internationale Stad van Vrede en Recht, waar we werken aan een betere wereld.
De nieuwsgierige stad, die bruist van cultuur en evenementen. De ondernemende stad, waar mensen vooruit kijken en vooruit willen, samen met hun vrienden en familie, met hun buurt en wijkgenoten. De sociale stad, waarin we naar elkaar omzien.
Dienst Bedrijfsvoering afdeling I&A
De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) is onderdeel van de dienst Bedrijfsvoering (DBV). Dit is de partner van informatievoorziening binnen de gemeente Den Haag. Wij verzorgen de regie op alle informatie gerelateerde dienstverlening binnen de gemeente. Wij leveren advies en expertise, van informatiestrategie, portfoliomanagement en decentrale ICT-strategieën, tot onderzoek naar informatievraagstukken en het uitvoeren van ICT-projecten.
Dit kan je verwachten
- Het is een tijdelijke opdracht van 36 uur per week;
- Startdatum: z.s.m;
- Opdrachtduur: 6 maanden;
- Optie tot verlenging: ja, 6 maanden;
- Standplaats: Den Haag (Hybride).
Graag ontvangen wij jouw reactie zo snel mogelijk.