Communicatiemanager

Ben jij een doortastende, nieuwsgierige en meewerkende communicatiemanager en wil jij aan de slag in de wereld van vastgoedonderhoud, renovatie en verduurzaming? Werk jij graag samen met je (compacte) team aan verschillende onderwerpen zoals bewoners-, arbeidsmarkt-, externe- en interne communicatie? En schakel jij met gemak met collega’s maar ook tussen het schrijven van het jaarplan en de praktische uitvoering daarvan omdat je een echte verbinder, denker en doener in één bent? Dan hebben we voor jou een mooie volgende stap in de aanbieding, als Communicatiemanager bij Van Wijk Vastgoedonderhoud!
Amsterdam/Utrecht/hybride
32 36
Status: Open

Wat ga je doen?

Als Communicatiemanager bij Van Wijk Vastgoedonderhoud rapporteer je rechtstreeks aan de Algemeen Directeur/Eigenaar en krijg je een brede verantwoordelijkheid op het Communicatie domein. Met onderwerpen als Interne & Externe Communicatie, Arbeidsmarktcommunicatie en bovenal Bewonersparticipatie onder je hoede is geen dag voor jou hetzelfde. Er is al een grote diversiteit aan communicatiemiddelen en boodschappen opgetuigd de laatste jaren. Een van jouw doelstellingen is het om samen met je team structuur aan te brengen binnen deze algehele communicatie(middelen) richting diverse stakeholders. Door lijn aan te brengen en de communicatiekoers te bewaken draag je bij aan de verdere professionalisering van de organisatie en een breder draagvlak voor het beleid van Van Wijk Vastgoed.

Met de bewonersparticipatie richt je je op bewoners oftewel de ‘klanten’ van de klantgroep van Van Wijk Vastgoedonderhoud: diverse woningcorporaties in de regio’s Amsterdam en Utrecht. Het is de verantwoordelijk van jou samen met 2 professionals in je communicatieteam om ook bij de bewoners draagvlak voor onderhoud- en renovatieprojecten te creëren alsook deze doelgroep te betrekken en geinformeerd te houden tijdens de daadwerkelijke projectwerkzaamheden. Aangezien lokaal sentiment een rol kan spelen, bijvoorbeeld in het geval van uitstel van eerder gemaakte projectplannen, is het zaak dicht bij de doelgroep te zijn, te weten wat er speelt en hen mee te nemen met als doel begrip/ goodwill te creëren voor Van Wijk Vastgoedonderhoud.

En ook qua activiteiten zit er veel variatie in jouw werkzaamheden. Zo stel je het Communicatie jaarplan op en voer je dit samen met je team uit. Je bewaakt het communicatiebeleid en ondersteunt management en leidinggevenden op dit gebied. Maar je schrijft zelf ook diverse content variërend van nieuwsberichten tot aan bijdragen voor de website.

Kortom in deze veelzijdige, dynamische rol ga je o.a. aan de slag met:

  • Jaarplannen opstellen en uitvoeren.
  • Zorgdragen voor uniforme communicatie en bewaking van huisstijl vanuit alle afdelingen en collega’s.
  • Aansturen van een groeiend team dat nu bestaat uit 2 medewerkers bewonerscommunicatie.
  • Ondersteunen van management en leidinggevenden bij implementatie, bewaking en uitvoering van het communicatiebeleid.
  • Zowel intern als extern draagvlak creëren, voor het te voeren communicatiebeleid alsook voor de diverse projecten van Van Wijk Vastgoedonderhoud.
  • Gevraagd- en ongevraagd adviseren, met name over externe communicatie.
  • Het beheren en ontwikkelen van de intra-, internetsite en social media.
  • Het schrijven van nieuwsberichten en projectgerichte communicatie en zorgdragen voor het periodiek (laten) verschijnen van diverse content zoals het personeelsblad.

Wij zoeken iemand met

  • Relevante afgeronde Hbo-/WO-opleiding, communicatie of journalistiek is een pré.
  • Minimaal 4 tot 5 jaar relevante werkervaring als communicatieadviseur of manager communicatie met aantoonbare leidinggevende ervaring.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Ervaring binnen ondernemende MKB-organisaties is een pré.
  • Ervaring met Adobe, Wordpress, Prezi en Mailchimp of soortgelijke software is een pré.

Verder herken je jezelf in de volgende omschrijving:

  • Met informeel leiderschap en organisatorische sensitiviteit in je rugzak en een natuurlijke nieuwsgierigheid en betrokkenheid beweeg je gemakkelijk door het bedrijf en neem je collega’s mee in jouw aanpak rond Communicatie.
  • Je neemt graag het initiatief, gaat doortastend te werk maar weet tegelijkertijd de samenwerking aan te gaan met je collega’s met wie je graag je kennis deelt.
  • Je voelt je thuis in een informele organisatie en bent een echte ‘doenker’: een denker en doener in één.
  • Je ziet kansen vanuit een commerciële en klantgerichte instelling, je benut deze het liefst zo snel mogelijk maar bent tegelijkertijd in staat overzicht te bewaken en hebt een planmatige aanpak.

Hier ga je werken

Van Wijk Vastgoedonderhoud is 90 jaar actief in het totaalonderhoud van vastgoed. Met vestigingen in Utrecht en Amsterdam en een klantportfolio dat met name bestaat uit woningcorporaties. Klanten waarderen het bedrijf vanwege hoogwaardig vakmanschap, doordachte advisering en de goede omgang met bewoners/gebruikers. Corebusiness van Van Wijk Vastgoedonderhoud is het instandhouding, verbeteren en verduurzamen van vastgoed.

Het is een organisatie waar een open transparante cultuur heerst, met ruimte voor ontwikkeling en een prettige werksfeer. Binnen Van Wijk Vastgoedonderhoud wordt er veel in klantteams en projectteams samengewerkt. Het bedrijf is gevestigd in o.a. een ruim opgezet modern bedrijfspand in Amsterdam Zuidoost, op een steenworp afstand van openbaar vervoer en de Amsterdam Arena.

Het communicatieteam
Je rapporteert direct aan de Algemeen Directeur. Samen met twee communicatieprofessionals zet je je in voor de gehele communicatie van Van Wijk Vastgoedonderhoud. Je schrijft het plan, maakt de werkzaamheden inzichtelijk, bewaakt het overzicht en neemt coachend leiderschap mee.

Dit kan je verwachten

  • Salaris gebaseerd op ervaring en achtergrond, €5.500,- tot €6.500,- bruto o.b.v. 40 uur.
  • 37 vakantiedagen, vakantiegeld en pensioenvoorziening.
  • Hybride werken, zowel vanuit kantoor in Amsterdam en Utrecht als vanuit huis.
  • Dagelijks een gezamenlijke georganiseerde lunch met je collega’s.
  • Reiskostenvergoeding, zakelijke laptop en telefoon.
  • Voldoende ruimte om jezelf te ontwikkelen en de communicatie naar een hoger niveau te tillen!

Aantal uren

32-36 uur per week

Status

Open
Communicatiemanager

 

Schrijf je in!

Bij een vacature of project zoeken wij als eerste in ons eigen netwerk. Schrijf je daarom bij ons in. Jouw Mijn Babbage-pagina is hiermee direct geactiveerd en kun je gebruiken om snel te solliciteren, je profiel aan te passen en bij te houden wat de status is van een sollicitatie.
Snel solliciteren

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!