Communicatieadviseur Sociaal Domein
Wat ga je doen?
Als communicatieadviseur zet je jouw expertise in om strategische en tactische communicatie te ontwikkelen, zodat inwoners weten waar ze terecht kunnen met hun zorgen en welke preventieve ondersteuning beschikbaar is. Flexibiliteit, prioriteiten stellen en naadloos schakelen tussen verschillende teams, bestuurders, inwoners en maatschappelijke partners vormen de kern van deze belangrijke functie. Je hoofdtaken omvatten:- Ontwikkelen van communicatieplannen en omgevingsanalyses voor projecten gericht op wijkgerichte aanpak en samenwerking met inwoners uit de 26 kernen van de gemeente;
- Actieve deelname als adviseur of projectteamlid bij diverse projecten, zoals een sociale marketing campagne ter bevordering van beweging en het ontwikkelen van een visie op jongerenparticipatie;
- Inspirerende boodschappen verspreiden binnen het sociaal domein om inwoners te stimuleren, zoals het GALA-plan promoten voor een (mentaal) gezond en actief leven;
- Bijdragen aan de ontwikkeling van de ‘Nieuwskamer’ en de sociale media;
- Eventueel een rol in de crisisorganisatie van de veiligheidsregio vervullen.
Wij zoeken iemand met
- Minimaal 3-4 jaar ervaring in de publieke sector, inclusief ervaring in een gemeentelijke context;
- Affiniteit/ervaring met het sociaal domeinen, zoals armoede, onderwijs, sport en cultuur;
- Gevoel voor participatie en dialoog;
- Passie voor schrijven, variërend van communicatieplannen tot pers- en nieuwsberichten;
- Het vermogen om te schrijven en redigeren op B1-niveau.
Ook herken je jezelf in de volgende omschrijving:
- Prettige, doortastende adviseur, die omgevings- organisatie- en politiek sensitief is;
- Energieke en enthousiaste teamplayer met lef en de juiste hoeveelheid empathie;
- Samenwerkend met het team deel je expertises om het beste resultaat te behalen;
- Je bent een echte netwerker, zowel met interne teams als met verschillende stakeholders, zoals wethouders en welzijnsinstellingen.
- Stevige persoonlijkheid, oplossingsgericht en met executiekracht!
Hier ga je werken
De Gemeente West Betuwe is volop in beweging. Komend vanuit een fusie van 3 gemeenten in 2019, en na centralisatie/werkend vanuit meerdere locaties is er de eerste jaren gewerkt om ‘de basis op orde te krijgen’. Nu heerst er de ambitie om meer lange termijn te gaan denken en strategischer te acteren op beleidsniveau. Een aantal speerpunten zijn kenmerkend voor dit beleid:- Programmatisch werken: Dit betekent dat er met meerjarige programmaplannen wordt gewerkt waarin met een combinatie van projecten langer termijn doelen worden gerealiseerd. Denk hierbij aan thema’s als bijvoorbeeld ‘Duurzaamheid’, ‘Wonen’ & ‘Voorzieningen’ of Veiligheid.
- Kerngericht werken: Gemeente West Betuwe probeert met de 26 kernen/dorpen binnen de gemeente een relatie op te bouwen en te onderhouden. Door naar deze gemeenschappen te gaan, door contact te zoeken met ‘sleutelfiguren’ zoals dorpsraden en om op die manier te bekijken hoe er gewerkt kan worden aan het versterken van de welvaart en sociale binding binnen deze kernen.
- Dienstverlening ‘dichtbij en op maat’: De dienstverleningsprocessen worden geoptimaliseerd. Door persoonlijke dienstverlening te bieden waar dit van belang is, het aanbod van digitale diensten te vergroten en de werkprocessen ‘lean’ / efficiënt in te richten.
Bij West Betuwe staat de inwoner dus centraal. Dit vraagt om een organisatie die midden in de samenleving staat. Een organisatie die weet wat er speelt in de 26 kernen en die relaties onderhoudt met de samenleving. Alle collegeleden, het management en medewerkers hebben hierin een eigen verantwoordelijkheid. Daarom is ook het werken aan een communicatieve organisatie een belangrijk doel!
Ontdek meer over het bestuur en de organisatie op www.westbetuwe.nl en over het mooie gebied op www.beleefwestbetuwe.nl
Het team Communicatie
Communicatie valt binnen het Team Intern Advies en bestaat uit 10 medewerkers; waarvan 6 adviseurs en 4 medewerkers; deels afkomstig uit de oude fusiepartners, en deels ‘vers bloed”. Je kunt echt gaan bouwen met dit nieuwe team. Er is een nieuwe manier van werken ingezet en o.a. een Nieuwskamer opgezet en de doorontwikkeling van sociale media is gestart. Vanuit de ontwikkelde communicatiestrategie werkt het team continu aan de eigen professionalisering en het verbeteren van de in- en externe communicatie. De Regisseur Communicatie is de trekker & coach van het communicatieteam en stuurt je functioneel aan.
Dit kan je verwachten
Boeiende baan met een uitdagende werkomgeving waar je ruimte krijgt om invulling te geven aan de functie. Ook krijg je veel mogelijkheden tot opleiding en ontwikkeling!- Start met jaarcontract met perspectief op een vast dienstverband.
- Salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring van maximaal € 5.247,- bruto o.b.v. fulltime, schaal 10 en dito pensioen (ABP).
- Aanvullend daarop is er het Individueel Keuze Budget (IKB). Het IKB is 17,05% van je bruto salaris en is een bundeling van je vakantiegeld, een eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof.
- (Deels hybride) Werken vanuit 1 mooie, goed geoutilleerde locatie: het recent verbouwde en goed bereikbare gemeentehuis in Geldermalsen.