De smaak van ambitie: New York Pizza en Babbage Company

 CMO Joost Geurtsen over het partnership tussen New York Pizza en Babbage Company

"Met weinig woorden, energie en tijd komen we samen tot een heel goed resultaat."

Hoe zet je een pizzaketen op in Nederland? Deze vraag stond centraal in de afstudeerscriptie van Philippe Vorst, oprichter van New York Pizza. Nu 30 jaar later een icoon in de Nederlandse bezorgmarkt. Wie kent de pizzaketen niet?

Philippe kwam in 2017 via een aanbeveling in contact met Babbage Company voor de search naar nieuwe marketingprofessionals, met als eerste vraag een SEA-specialist. Toen hij twee jaar later op zoek was naar een Marketing Director, wist hij dus waar hij moest zijn. Joost Geurtsen werd de nieuwe Marketing Director die hij zocht en Joost groeide door naar Chief Marketing Officer (CMO). Inmiddels werken we al jaren met hem samen als recruitmentpartner en hebben meegebouwd aan zijn marketing- en e-commerceteam. Van Marketing Manager tot Online Marketeer, van vaste functies tot interim professionals. Als Joost voor zijn team versterking zoekt, schakelt hij de hulp van Babbage in. Joost: ‘Ik denk dat bijna alle marketingteamleden via Babbage zijn gekomen. Jullie kennen ons bedrijf goed en dat is heel fijn werken. Jullie begrijpen het type persoon dat goed bij ons past, dus we hebben vaak maar een halve zin nodig om een hele zin te maken.’

It's the dough!

Binnen New York Pizza (NYP) is Joost, samen met zijn team, verantwoordelijk voor marketing in de breedste zin van het woord. Van campagnes tot customer journeys. Wat NYP extra bijzonder maakt, is dat het pizzaproduct zelf (nieuwe receptuur, nieuwe samenstellingen, etc.) ook langs het marketingteam gaat. ‘Dat is extra leuk, want normaal gesproken krijg je als marketing een product of propositie in je schoot geworpen, maar hier wordt het geïntegreerd bedacht,’ vertelt Joost. ‘Zo is iedereen nauw betrokken en gaat alles goed samen: van bedenken tot in de markt zetten. Dat doen we vanuit het hoofdkantoor in Amstelveen, boven op onze deegfabriek. Ons deeg is namelijk ons geheim en daar zitten we dan ook letterlijk dichtbij.’ 

Waarom hebben jullie gekozen voor een recruitmentpartner?

New York Pizza is een ontzettend bekend merk, maar het bedrijf zelf is compact georganiseerd. De organisatie groeit ontzettend snel en dat maakt de werving van nieuwe collega’s lastig. ‘We hebben zelf niet de tijd en capaciteit qua recruitment in huis,’ legt Joost uit. ‘Vaak zijn we ook op zoek naar een specifiek profiel. Daar wordt het wervingsproces natuurlijk niet makkelijker van, zeker niet met de krappe arbeidsmarkt. Het is fijn om daar dan specialistische hulp bij te krijgen.’

‘We hebben niet de grootte van een corporate organisatie, maar we zijn ook geen startup meer,’ gaat Joost verder. ‘We zijn een heel ambitieus en snelgroeiend bedrijf. Dat moet goed bij je passen. Het is misschien cliché, maar de 9 tot 5 mentaliteit past gewoon minder goed bij ons. Heel veel mensen vinden de mogelijkheden die dat biedt leuk, maar bij anderen past dat minder goed. Je krijgt bij ons echt de kans om veel aan te pakken, te leren en te mogen doen. Het is heel dynamisch. Om mensen te vinden die goed bij dat profiel passen, zodat er écht een match is, is de samenwerking met Babbage heel fijn. Jullie kennen ons goed.’

Hoe helpt Babbage Company jullie?

In 2023 bestond New York Pizza 30 jaar, openden ze 300e vestiging en hebben ze de ambitieuze stap gemaakt om over de landsgrenzen te gaan. In Duitsland zijn er nu een tientallen winkels geopend. Joost vertelt over de groei richting Duitsland: ‘Het is een markt die in ontwikkeling is op het gebied van pizzaketens. Er is nog heel veel ruimte en potentie. Als je het vergelijkt met hoeveel vestigingen we in Nederland hebben, dan zou je dat in Duitsland misschien wel kunnen extrapoleren naar 1.000 vestigingen. Dat is natuurlijk allemaal theoretisch en ambitieus, maar het laat wel zien hoeveel ruimte daar is. En hoeveel pizza’s we kunnen brengen bij heel veel Duitse consumenten.’

Bij een uitbreiding naar Duitsland hoort natuurlijk ook uitbreiding van het team. En daarbij speelt Babbage Company een belangrijke rol. ‘We hebben met Babbage gezocht naar een collega die zowel Duits als Nederlands spreekt. Die wervingsprocedure wordt dan natuurlijk nog ingewikkelder. Dat is een moeilijk profiel en daar zijn er geen honderdtallen van.’ Met behulp van Babbage heeft Joost collega’s gevonden die deels of helemaal voor Duitsland werken.

 

Hoe ervaar je de samenwerking met Babbage Company?

‘Heel prettig, omdat we weinig woorden nodig hebben om elkaar te begrijpen. Ik noem het ook niet echt een samenwerking, maar meer een partnership. We trekken echt op als partners en omdat jullie ons zo goed kennen, weten jullie soms beter wat bij ons past dan we zelf kunnen omschrijven. Met weinig woorden, energie en tijd komen we samen tot een heel goed resultaat.’

Als Director BD & Executive Search werkt Monique van Vliet vanaf het begin van het partnership al samen met New York Pizza. ‘Je merkt dat het contact prettig blijft met een constante factor als Monique. Maar ook met de andere collega’s is de menselijke kant van Babbage echt kenmerkend. Je schakelt niet met een bedrijf, maar echt met mensen met hart voor het vak. Het is niet slechts een proces of een aantal standaard stappen die je doorloopt, maar je werkt bij Babbage echt met mensen die elkaar goed kennen, goed nuances kunnen aanbrengen en dan tot een goed resultaat kunnen komen.’

 

Testimonial Joost Geurtsen, Chief Marketing Officer (CMO) bij New York Pizza

'Bijna alle marketingteamleden van New York Pizza zijn via Babbage Company bij ons gekomen. Jullie kennen ons bedrijf goed en dat is heel fijn werken. Jullie begrijpen het type persoon dat goed bij ons past, dus we hebben vaak maar een halve zin nodig om een hele zin te maken.'
Babbage Company

Onze Businesspartners

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!