Het inrichten van je eigen toekomst, het doorontwikkelen van de beroepssectoren en praktijkgericht onderzoek. Slechts een deel van alles wat je vindt in het hoger (beroeps)onderwijs. Dit domein met alle uitdagingen is precies waar het hart van Directeur Marketing & Communicatie Paul Helbing al decennia sneller van gaat kloppen. Met zijn ruim 20 jaar ervaring neemt hij ons mee in de wereld van hogescholen en universiteiten. En we blikken terug op de lange samenwerking met Babbage Company.
Paul begon zijn loopbaan als interim-professional en gaf af en toe les op o.a. de Hogeschool Inholland en Hogeschool Amsterdam. ‘Dat deed ik naast opdrachten in het communicatievak,’ legt Paul uit. ‘Later werd ik gevraagd om vast als woordvoerder aan de slag te gaan, bij de Hogeschool Utrecht, de Vereniging Hogescholen en de UVA. Vanaf 2012 heb ik als Directeur Communicatie van de Hogeschool van Amsterdam gebouwd aan een professioneel team en in 2022 maakte ik de overstap naar de Hogeschool Leiden.’