Caldic en Babbage Company werken nu al meer dan 2 jaar samen, vooral op het gebied van werving & selectie van vaste functies. Het hele corporate communicatieteam van Caldic is samengesteld met de hulp van Babbage.
‘We zijn weliswaar een wereldspeler, maar binnen HR hebben we een relatief klein team,’ legt Birgit uit. ‘Voor het corporate communicatieteam zochten we specialistische functies. Daarom zochten we een recruitmentpartner die én het netwerk heeft én begrijpt wat de gewenste competenties zijn voor de functie. Het schakelt voor ons veel sneller om de voorselectie te laten doen door een partner als Babbage. Anders moet je een eigen Corporate Recruitment in huis hebben en dat is niet het geval bij Caldic.’
‘Mijn hele team bestaat nu uit Babbage professionals. Dat zijn er de afgelopen jaren vier geweest. In het traject van acquireren en het omzetten van het merk van de overgenomen organisaties naar het Caldic Merk hadden we ook tijdelijk expertise in huis nodig op het gebied van brand management. Ook die rol hebben we door Babbage snel met een interim professional ingevuld. Er is ook een professional door omstandigheden redelijk snel vertrokken, maar intussen zijn er weer twee andere posities ingevuld. En niet alleen binnen Corporate Communicatie werken we met Babbage samen. Vorig jaar hebben we succesvol samengewerkt voor de werving van een Marketing Campaign Manager, de Oekraïense Kateryna Lopushanska in het marketing- en communicatieteam van Caldic Europa. Dat zijn dus bij elkaar een mooi aantal succesvolle matches!’
Positionering van de Caldic employer brand
De samenwerking met Babbage Company ervaart Birgit als zeer prettig. ‘Babbage kent ons al langer en kent zeker mijn teamsamenstelling goed, waardoor ze vrij snel kunnen schakelen. Ze hebben kennis van zaken en begrijpen in welke business we zitten.’
‘Een andere reden waarom dat helpt, is omdat Caldic niet bij iedereen bekend is,’ vervolgt Birgit. ‘We zitten in de B2B branche, dus niet aan de productiekant, noch aan de ingrediëntenkant. We zitten echt in wat ik noem de ‘distribution space’ die voor de meeste mensen onbekend. Dat is ook niet erg, want we hebben niet de behoefte om ons te profileren onder consumenten. Maar dat betekent wel dat je employer propositie ook niet bekend is. Daarom is het voor ons heel belangrijk dat Babbage ook een rol speelt om Caldic goed onder het voetlicht te brengen. Om het verhaal te vertellen en waarom het zo leuk, afwisselend en uitdagend is om bij zo’n interessante en groeiende partij te gaan werken.’
Bij iedere gezonde relatie zijn er ook weleens hobbels op de weg te vinden. Daar moet je samen uitkomen. ‘Na in relatief korte tijd vier succesvolle professionals geworven te hebben, had de laatste werving wat meer uitdagingen,’ vertelt Birgit. ‘De enorme krapte op de arbeidsmarkt en wat veranderingen in het Babbage team zorgden ervoor dat het proces wat langer duurde. Gelukkig is het proces uiteindelijk positief afgerond, zoals ik van Babbage gewend ben, en heeft het geresulteerd in een succesvolle aanvulling van mijn team.’