Professional in the spotlight: Bram Rosier, Digitaal Consultant (a.i.) bij RVO

"We hebben in no time een heel goed coronateam opgezet dat zorgt dat het allemaal supersmooth gaat." 

Al meer dan 20 jaar zijn wij de verbindende schakel in het netwerk van marketing-, communicatie- en online professionals. We vinden voor zowel junior, medior als senior professionals passende opdrachten/projecten/functies. Dat zijn interim-professionals, onze eigen Babbage Professionals die op detacheringsbasis werken en professionals die op zoek zijn naar een nieuwe vaste uitdaging. In ‘Professional in the Spotlights’ stellen we ze graag voor!

Deze keer in the spotlights: Bram Rosier, Digitaal Consultant (a.i.) bij RVO

Hoi Bram, hoe ben je in de communicatie/marketing terecht gekomen?

"Ik zit mijn hele werkende leven in de digitale marketing en dat ligt dicht tegen communicatie aan. Dat betekent dat ik nooit teksten heb geschreven, maar wel communicatietools en -vaardigheden heb gebruikt om doelen te bereiken en sales te realiseren. Dat doe ik al een jaar of vijftien. Ik ken de kanalen en ik weet hoe je die kanalen op een slimme manier kunt inzetten: hoe vind je de juiste doelgroep en hoe zorg je ervoor dat je je doelgroep werkelijk vertelt wat er allemaal mogelijk is?"

Je doet nu een project bij RVO.NL, kun je daar iets over vertellen?

"In het verleden heb ik bij commerciële organisaties gewerkt. Dit is de eerste keer dat ik bij een overheidsorganisatie werk. Het is een heel andere manier van werken, een heel andere mentaliteit. Ik vind het interessant om dat mee te maken. Het is ook de reden dat ik 'ja' heb gezegd op de opdracht. Bij een commerciële organisatie moet er meer aan verkoop gedaan worden en dat heb je bij de overheid niet. Bij de overheid gaat het veel meer over hoe je klanten het best kunt bedienen. Ik ben projectmanager "live chat". Twee jaar geleden is RVO gestart met het inzetten van chat. Zo kunnen we de vragen van onze klanten, wat voornamelijk ondernemers zijn, snel beantwoorden. Nu door corona heeft chat een grote vaart genomen binnen RVO."

Bram Rosier

Wat is de impact van corona op jouw opdracht?

"Binnen anderhalve week hebben we de chat voor coronavragen live gezet. In dezelfde tijd hebben we ook vijftig mensen binnen de organisatie getraind om de chat te bedienen. Dat zijn medewerkers die normaal ander werk doen, maar die vanwege corona hebben gezegd: 'wij willen ons graag inzetten om de getroffen ondernemers te helpen.' We hebben daar een heel goed team staan dat zorgt dat het allemaal supersmooth gaat. Sinds corona hebben we al zo'n 20.000 ondernemers geholpen! Wat ik heel positief vind, is dat alle medewerkers zich in deze coronatijd inzetten om ondernemers te helpen. Je ziet dat er ook snelheid kan zijn om dingen te realiseren wanneer dat echt nodig is. Dat we daadkracht hebben, dat we loyaliteit laten zien, dat we laten zien dat we die ondernemers echt willen helpen."

"Babbage houdt contact en denkt tijdens de opdracht met je mee om je zo goed mogelijk te helpen. Dat vind ik heel prettig!"

Wat zijn jouw ervaringen met Babbage Company?

"Wat ik leuk vind aan het contact met Babbage - en in mijn geval met Iwein - is de persoonlijke benadering. Ik spreek heb geregeld over hoe het ervoor staat, of het goed gaat, of jullie me kunnen helpen. Ik vind het prettig dat jullie ook gedurende de opdracht kijken hoe je degene die je hebt geplaatst kan ondersteunen. Dat had ik niet verwacht. 
In het verleden heb ik vaker contact gehad met Babbage en had ik aangegeven dat ik een keer een project samen zou willen doen. Vaak zie ik dat jullie echt communicatieopdrachten waar je ook goed met de pen moet zijn. Daar ligt alleen mijn kennis niet. Nu kwam er een vacature voorbij voor de functie waar ik nu zit. Dat was voor mij een relevante opdracht. Ik kan hiermee goed laten zien wat ik kan."

Is er een advies dat je andere marketing- en communicatieprofessionals mee kan geven?

"Communicatie gaat niet alleen over content, een mooi stukje tekst en dat op de website en social media plaatsen. Het gaat ook over de juiste informatie geven aan de juiste persoon op het juiste moment. Relevantie is key en daar zijn technisch heel veel mogelijkheden voor. Ik daag communicatiespecialisten uit om naast hun passie voor communicatie ook meer in de wereld van techniek en tools te duiken om communicatie nog relevanter te kunnen maken."

 

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wij gaan graag met jou in gesprek en samen op zoek naar een mooie next step. Solliciteer nu!
In de serie Professional in the Spotlights hebben we vele verhalen. Lees bijvoorbeeld over de carriere van Adviseur Communicatieonderzoek Aartie Rambaran Mishre of check het verhaal van Aartje van Houten

 

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!