"Niemand weet wie Logius is, maar als ik DigID zeg, of Mijnoverheid noem, dan kennen mensen het wel."
Al meer dan 20 jaar zijn wij de verbindende schakel in het netwerk van marketing-, communicatie- en online professionals. We vinden voor zowel junior, medior als senior professionals passende opdrachten/projecten/functies. Dat zijn interim-professionals, onze eigen Babbage Professionals die op detacheringsbasis werken en professionals die op zoek zijn naar een nieuwe vaste uitdaging. In ‘Professional in the Spotlights’ stellen we ze graag voor!
Deze keer in the spotlights: Alex Franssen, Senior Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie (a.i.) bij Logius.
Hoi Alex! Kun je iets over jezelf vertellen?
"Ik heb 22 jaar bij Defensie gewerkt. Eerst als soldaat en later als onderofficier Logistiek. Op school kon ik me maar slecht concentreren en ik ben toen het leger ingestuurd door mijn ouders. Ik weet nog dat ik op maandag ochtend om half zes op station Eindhoven werd afgezet. 17 jaar, met een sporttasje, mijn vader gaf me 50 gulden en zei: 'Maak er wat van, jongen'. Ik vond het luk in het leger en kreeg daar structuur. Na een paar jaar werd ik onderofficier en ben vaak op oefening geweest en twee keer op uitzending."
Hoe ben je bij Babbage Company terecht gekomen?
"Ik was niet echt bezig met een andere plek zoeken. Ik zat op een mooie werkplek, maar Celine stuurde mij tijdens de vakantie een berichtje via LinkedIn of ik open zou staan om voor Babbage Company aan de slag te gaan als interim communicatieadviseur. Na mijn vakantie belde ik haar terug en dat was eigenlijk een heel leuk telefoon gesprek. Kort daarna had ik een kennismaking bij Babbage en toen zei Carina: "wij gaan jou linksom of rechtsom een baan aanbieden. Wil je dat?" Toen werd alles opeens heel concreet. Maar ik dacht wel: ik ga het doen, al vind ik het spannender dan op uitzending gaan. Een week later stuurde ze een functieomschrijving van Logius die precies bij me past. Wat ik bij Babbage Company en Logius heb gezien is dat wat ze uitstralen ook echt is. Babbage gaf me een goed gevoel en stelde de juiste vragen. Ik geloof dat ze kijken naar wat voor persoon iemand is. Je kan heel veel kanten op en ik heb het gevoel dat interim werk heel goed past bij mij. Na ongeveer twee jaar moet ik door."
Wat doe je bij Logius?
"Ik ben bij Logius bezig een campagne strategie te ontwikkelen voor de arbeidsmarkt. Zij zijn een ICT uitvoerder van het Rijk. Niemand weet wie Logius is, maar als ik DigiD of Mijnoverheid noem, dan kennen mensen het wel. Zij zijn het hart van de digitale overheid. Dan moet je laten zien wie je bent en wat het inhoudt voor het Rijk te werken. In het geval van Logius denk ik dat we heel mooi kunnen laten zien wat het hogere doel is. Dat moet alleen wel verteld worden."
Wat maakt deze opdracht direct aantrekkelijk voor jou?
"Het Rijk is nog steeds heel populair als werkgever. Ik ben Logius aan het helpen zich anders in de markt te zetten zodat mensen weten wat de organisatie is. Als je niet bekend bent, krijg je ook nooit geschikte kandidaten. De vraag is hoe je dat op de markt gaat brengen en daar ben ik mee bezig. Dat is leuk."
Babbage gaf me een goed gevoel en stelde de juiste vragen.
Wat kan jij andere (interim) professionals als advies meegeven?
"Je moet doen waar je je goed bij voelt. Dat is wel zweverig, maar het is zo. En durf risico's te nemen. Het is makkelijker ergens van weg te lopen dan het aan te gaan. Of het nu goed of fout gaat, dat maakt niet uit. Omdat je jezelf in het positief zet waarin je verandering moet doorgaan, dat zorgt ervoor dat je een betere versie van jezelf wordt."
Alex Franssen is gedetacheerd als interim Senior Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie bij Logius via Babbage Company .
Wil jij ook ontdekken hoe je je ervaring en passie voor het vak projectmatig kan inzetten en welke organisaties voor jou the next step zouden kunnen zijn? Wij gaan graag met jou in gesprek en samen op zoek naar een mooi project. Solliciteer nu!